بهترین سمعک کدام است؟

بهترین سمعک کدام است؟

این سوالی است که بارها از طریق تلفن، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی و حضوری از ما پرسیده می‌شود،جواب به این سوال ساده نیست.

برندهای خیلی خوبی از جمله اتیکن (Oticon)، ریساند (Resound)، برنافن (Bernafon)، فوناک (Phonak)، سیگنیا (Signia)(نام قبلی زیمنس)، ویدکس (Widex)، یونیترون (Unitron)، استارکی (Starkey)، بلتون (Beltone)،
اینترتون (Interton) و سونیک (Sonic) در ایران موجود می‌باشند. اما هیچ کدام از این برندها را به تنهایی نمی‌توان گفت که بهترین سمعک است.

تکنولوژی به‌کاررفته در برندهای سمعک تا حدی با هم متفاوت است و هر برندی تلاش می‌کند تا هر چند سال یک‌بار تکنولوژی جدیدتری را معرفی کند.

بهتر است این سوال پرسیده شود، بهترین سمعک برای من کدام است؟

جواب دادن به این سوال، تا حدی آسان‌تر است.

ما برای این‌که بتوانیم به این سوال شما جواب صحیحی بدهیم، نیاز به اطلاعات زیادی درباره شکل و اندازه مجرای گوش، نوع و میزان کم شنوایی و نیازهای شنیداری شما داریم و همچنین اطلاعاتی درباره سلیقه،
سبک زندگی و بودجه‌ای که شما برای حل مشکل شنوایی‌تان در نظر گرفته‌اید

بنابراین از طریق تلفن، ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانیم به این سوال جواب دهیم.

ما قصد داریم تا در این جا اطلاعات لازم درباره بهترین برندهای سمعک در ایران (بهترین مارک های سمعک)، بهترین سمعک برای من کدام است و قیمت بهترین سمعک را در اختیار شما قرار دهیم، تا شما تصمیم مناسبی در مورد خرید سمعک آینده‌تان بگیرید.

اتیکن:

اتیکن در سال 1904 میلادی توسط شخصی به نام هانس دمنت (Hans Demant) برای کمک به همسرش که مبتلا به کم شنوایی بود، تاسیس شد.

سال‌ها بعد مدیریت سمعک اتیکن به پسر ویلیام دمنت واگذار شد و هم‌اکنون مالکیت این کمپانی بزرگ متعلق به هولدینگ ویلیام دمنت است.

اتیکن بزرگترین تولیدکننده سمعک در دنیا است و شعار این کمپانی “Life-Changing Technology” است.
اکنون، آن‌ها روی شخصی‌سازی تجویز سمعک برای هر فرد تمرکز کرده‌اند، تا صدا طبیعی‌تر شود و فرد تلاش شنیداری کمتری را تجربه کند. آن‌ها نام این تکنولوژی را BrainHearing نامیده‌اند.
علاوه بر اتیکن، برندهای برنافون (Bernafon)، سونیک (Sonic) و فیلیپس (Philips) متعلق به هولدینگ ویلیام دمنت هستند.

سمعک فوناک

سمعک فوناک در سال 1947 در شهر زوریخ سوئیس تاسیس شده است.  شعار این کمپانی “Life is On” است.

اکنون، مالکیت این برند متعلق به کمپانی سونووا (Sonova Holding AG) می‌باشد.

سمعک فوناک در تولید تجهیزات شنوایی برای کودکان کم شنوا پیشرو است، به‌ویژه سمعک‌های پشت گوشی خیلی‌قوی مانند نایدا (Naida) و تکنولوژی اِف‌اِم (FM) که در کلاس‌های آموزشی استفاده می‌شود.

جدیدترین سمعک فوناک Audeo Marvel است. این سمعک دارای باتری سمعک قابل‌شارژ لیتیوم-یون (lithium-ion) می‌باشد. سمعک‌های کراس نیز از تولیدات جدید این کمپانی هستند.

علاوه بر فوناک، سمعک یونیترون (Unitron) و سمعک هانساتون (Hansaton) و دستگاه کاشت حلزون Advanced Bionics متعلق به کمپانی سونووا می‌باشد

سمعک سیگنیا:

پایه و اساس سمعک سیگنیا از کمپانی زیمنس آغاز می‌شود، ورنر ون زیمنس (Werner von Siemens) بعد از این‌که تلفنی برای افراد کم شنوا برای درک بهتر مکالمات تلفنی تولید کرد، کمپانی زیمنس را در سال 1878 تاسیس کرد.
در سال 1959، زیمنس اولین سمعک پشت گوشی به نام Siemens Auriculette را تولید و عرضه کرد.

معروف بودن سمعک زیمنس در صنعت سمعک به علت تولید اولین سمعک دیجیتال دارای دو میکروفون (میکروفون‌های دایرکشنال) و اولین سمعک بی‌سیم (وایرلس) می‌باشد.

در ژانویه سال 2015، سمعک زیمنس به گروه سیوانتوس (Sivantos) فروخته شده، در ژانویه 2016، گروه سیوانتوس که دفتر مرکزی آن در سنگاپور است، برند سیگنیا را جایگزین برند زیمنس در صنعت شنوایی کرد.  اکنون، مالکیت سمعک سیگنیا متعلق به گروه سیوانتوس می‌باشد.

signai-simens
علاوه بر سیگنیا، سمعک رکستون (Rexton)، سمعک اِی‌اِم (A&M) و سمعک ادیوسرویس (Audio Service) متعلق به گروه سیوانتوس هستند.

 

 

سمعک ویدکس:

ویدکس ششمین تولید‌کننده بزرگ سمعک در دنیا است. این کمپانی در سال 1956 در دانمارک تاسیس شده است. اکنون، مالکیت این کمپانی متعلق به خانواده‌های توفهلم و وسترمن می‌باشد.

سمعک‌های ویدکس به علت کیفیت صدای‌شان در صنعت سمعک شناخته شده‌اند. این کمپانی نوآور همچنین اولین تولیدکننده سمعک دیجیتال داخل گوشی می‌باشد.

جدیدترین سمعک ویدکس Evoke نام دارد. در این سمعک از تکنولوژی یادگیری ماشین (Machine Learning) استفاده شده است.

برخی از مدل‌های سمعک Evoke، دارای ساخته‌شده برای آیفون (MFi) هستند.

سمعک کاسلجی (Coselgi) نیز متعلق به کمپانی ویدکس است.

برای تهیه انواع سمعک میتوانید به مرکز شنوایی سنجی و سمعک پرتو در شهر خرم آباد با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن:  33327748-066

, ,
نوشتهٔ پیشین
قیمت سمعک
نوشتهٔ بعدی
مرکز شنوایی سنجی پرتو

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست