سمعک های وایرلس دار

سمعک های وایرلس دار

 

سمعک هاي وايرلس دار چيست؟

سمعک هاي وايرلس دار براي اولين بار در سال 2004 معرفي شدند و در حال حاضر تمامي برندهاي سمعک دنيا از سمعک هاي وايرلس دار بهره مي برند. در اين نوع از سمعک مي توان به وسيله تکنولوژي بلوتوث صدا را مستقيم به سمعک رساند.

اين عمل باعث مي شود ديگر عواملي همچون سر و صداي محيط و عوامل پرت کننده حواس روي ميزان درک بيمار اثر نگذارد. ازاينرو درک بيمار و احساس راحتي بيمار هنگام استفاده از سمعک افزايش مي يابد.

سمعک هاي وايرلس دار چه مزايايي دارند؟

سمعک هاي وايرلس چندين نوع مختلف دارند:
ارتباط سمعک وايرلس با تلويزيون
ارتباط سمعک وايرلس با موبايل
ارتباط سمعک وايرلس با وسايل صوتي تصويري همچون ضبط پخش
ارتباط سمعک وايرلس با گوينده هاي اصلي همچون معلم
ارتباط سمعک هاي دو گوش از طريق وايرلس با يکديگر

ارتباط سمعک وايرلس با تلويزيون: در اين سيستم سمعک به طور مستقيم از طريق رابطي به اسم tv link که به تلويزيون وصل است متصل مي شود و از طريق امواج وايرلس و بلوتوث صداي تلويزيون را مي گيرد. در اين حالت بيمار در هر فاصله ايي که باشد مي تواند صداي تلويزيون را بدون آنکه ديگران را بلند کند بشنود. همچنين اگر بيمار در اتاق هاي خانه رفت و امد کند اتصال سمعک با تلويزيون قطع نمي شود. لازم به ذکر است تا فاصله 30 متر را پوشش مي دهد. اين سيستم سبب

ارتباط سمعک وايرلس با موبايل: در اين سيستم وايرلس سمعک بيمار مستقيما به گوشي تلفن همراهش متصل مي شود و مي تواند بدون آنکه تلفن همراه را به گوشش نزديک کند صداي تلفن را بشنود. اين سيتم وايرلس سبب شده است که رضايت از سمعک هاي وايرلس به حدود 100 درصد برسد. همچنين با سيستم وايرلس بيماران مي توانند از سمعک خود همچون هندزفري استفاده کنند و براحتي صداي موسيقي از طريق تلفن همراه به سمعک ارسال شود و از شنيدان صداي موسيقي لذت ببرند. سيستم وايرلس ارتباط سمعک با موبايل بدون شک پرطرفدارترين سيستم وايرلس حال حاضر با سمعک است.

لازم به ذکر است که اين سمعک هاي تنها با گوشي هاي آيفون و تلفن همراه هاي رده بالاي سامسونگ و سوني و LG قابليت مچ شدن دارند.

سمعک وایرلس دار

ارتباط سمعک وايرلس با وسايل صوتي تصويري همچون ضبط پخش: در اين سيستم سمعک بيمار مي تواند به طور مستقيم به وسايل تصويري و صوتي همچون ضبط پخش سمعکش متصل شود حال بدون آنکه صداي ضبط پخش را زياد کنيد کمي توانيد صداي موسيقي را به طور شفاف و واضح از سمعک بشنويد.

ارتباط سمعک وايرلس با گوينده هاي اصلي همچون معلم: در گذشته به اين سيستم وايرلسي سيستم FM گفته مي شد که در اف ام يک قطعه خارجي به سمعک متصل مي شد و يک قطعه ديگر نزد معلم قرار داده مي شد و از طريق امواج راديوفرکانسي صداي معلم مستقيم به دانش آموز کم شنوا مي رسيد. اما در سمعک هاي جديد مدار سيستم وايرلس در داخل خود سمعک قرار دارد و هيچ گونه قطعه اضافي به سمعک متصل نمي شود ولي قطعه ايي که در نزد معلم قرار مي گرفت کماکان وجود دارد و از طريق اين قطعه صداي معلم به طور مستقيم به دانش آموز کم شنوا مي رسد.

لازم به ذکر است با ورود سيستم هاي وايرلس ديگر اجباري وجود ندارد که کودک کم شنوا حتما در رديف جلو و نزديک معلم بنشيند زيرا در سيستم وايرلس دانش آموز در هر جاي کلاس که بنشيند مي تواند صداي معلم را به طور واضح بشنود.

ارتباط سمعک هاي دو گوش از طريق وايرلس با يکديگر: اين نوع سيستم وايرلس بالاترين حد تکنولوژي و جديدترين سيستم وايرلس در سمعک هاي نسل جديد 2017 و 2018 است. در اين نوع سيستم وايرلس سمعک هاي دو گوش از طريق فرکانس 2.4 گيگاهرتز با يکديگر ارتباط برقرار مي کنند. مزيت اين سمعک ها بشرح زير مي باشد:

اگر در يک گوش بيمار ولوم صداي سمعک را کاهش دهد به طور اتومات در سمعک ديگر هم اين تنظيمات اعمال مي شود.
اگر در يک سمت بيمار با تلفن حرف بزند بيمار مي تواند صداي تلفن را نيز در گوش مقابل هم بشنود.
اگر در يک سمت صداي گفتاري قرار گيرد و در سمت مقابل صداي همهمه و شلوغي سمعک ها مي توانند اطلاعاتشان را باهم به اشتراک بگذارند. ازاينرو مصرف باتري سمعک کم مي شود.
اگر در سمعک يک گوش اتفاقي رخ دهد بوق هشدار در گوش مقابل هم به صدا مي آيد تا بيمار حتما مطمن شود که صداي هشدار را شنيده است.
ولي مهمترين مزيت سمعک با وايرلس دو گوشي پديده ايي است که در حالت طبيعي در مغز رخ مي دهد که در اين پديده دو گوش اطلاعات شنوايي خود را با يکديگر به اشتراک مي گذارند و سبب مي شود فرد شنوايي خيلي طبيعي تري داشته باشد و دقيقا اين حالت در سمعک هاي وايرلس نسل جديد رخ مي دهد.

چند درصد از ايراني ها از سمعک هاي وايرلس دار استفاده مي کنند؟ معمولا طبق تجربه ايي که در ايران داشته ايم کمتر از 5 درصد بيماران کم شنوا در اين از امکانات وايرلس استفاده مي کنند که اين ميزان پايين از تکنولوژي روز دنيا بعلت:

عدم آگاهي بيماران از چنين تکنولوژي هايي است که خود اين عامل به دو علت است
بروز نبودن مردم ايران و عدم سرچ در گوگل به زبان انگليسي
فعاليت آموزشي کم متخصصين سمعک در شبکه هاي اجتماعي و عدم اموزش در رسانه هاي تصويري
قيمت بالاي سمعک هاي با تکنولوژي بالا بخصوص سمعک هاي وايراس دار

اما خوشبختانه با آموزش هايي که در حين مشاوره به والدين کودک ها و افراد بزرگسال کم شنوا داده مي شود توانسته ايم ميزان استفاده از سمعک هاي با تکنولوژي وايرلس دار را در مجموعه کلينيک هاي شنوايي و سمعک نجوا به بيش از 35 درصد برسانيم. و طبق بررسي هاي بعمل آمده تمامي استفاده کننده گان از سيستم هاي وايرلس رضايت بسيار بالايي از سمعک خود دارند.

آيا سمعک هاي وايرلس دار ضرر دارند؟
اين سوال گاهي توسط مراجعين عزيز ما پرسيده مي شود. آنها بيان مي کنند که فلان کس گفته است امواج واي فاي براي بدن ضرر دارد و امثال اين جملات. تاکنون در هيچ گونه کتاب علمي يا مقاله ايي بيان نشده است که واي فاي براي بدن ضرر دارد. ازاينرو امواج وايرلس سمعک هاي وايرلس دار کاملا بي خطر هستند و هيچ گونه ضرري براي بدن ندارند. تنها عيب سمعک هاي وايرلس دار ميزان افزايش باتري سمعک است که علت آن هم اضافه شدن انتقال مدار وايرلس به سمعک است.

, ,
نوشتهٔ پیشین
انواع سمعک هوشمند
نوشتهٔ بعدی
سمعک ضد آب

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست