انواع سمعک هوشمند

انواع سمعک هوشمند

سمعک هوشمند درواقع به سمعکی گفته می شود که توانایی تغییر اتومات صداها و برنامه ها را دارد. یعنی صدا را به طور اتومات کم و زیاد می کند و می تواند طبق شرایط مختلف برنامه را تغییر دهد. مثلا اگر شما از محیط ساکت به شلوغ بروید یا زمانی که تلفن را نزدیک گوش خود قرار دهید سمعک می تواند طبق محیط شنیداری جدید برنامه خود را تغییر دهد. مثلا به برنامه تلفن تغییر حالت دهد.

سمعک هوشمند لازم است ویژگی های زیر را داشته باشد:

سمعک هوشمند می تواند صدای مرد و زن را از هم تشخیص دهد
سمعک هوشمند می تواند صدای دور را از نزدیک تشخیص دهد
سمعک هوشمند می تواند صدای جلو را از عقب تشخیص دهد
سمعک هوشمند می تواند صدای ساکت از شلوغ را تشخیص دهد
سمعک هوشمند می تواند صدای تلویزیون، تلفن و غیره را از هم تشخیص دهد.

آيا سمعک هوشمند وجود دارد؟ بله

سمعک هوشمند از سال 2012 به بازار عرضه شده است و در كلينيك هاي شنوايي و زير نظر متخصص شنوايي شناسي تجويز مي شوند.

سمعكي هوشمند است كه بدون اعمال تغييرات توسط بيمار بتواند صداها و برنامه ها را تغيير دهد. یعنی صدا را به طور اتومات کم و زیاد می کند و می تواند طبق شرایط مختلف برنامه را تغییر دهد. مثلا اگر شما از محیط ساکت به شلوغ بروید یا زمانی که تلفن را نزدیک گوش خود قرار دهید سمعک می تواند طبق محیط شنیداری جدید برنامه خود را تغییر دهد. مثلا به برنامه تلفن تغییر حالت دهد.

بهترین سمعک های هوشمند

آيا مي دانيد سمعک هاي هوشمند مي توانند در يك ثانيه حدود 20 ميليون آناليز مختلف را بر صداهاي دريافتي اعمال كنند ازاينرو سمعك هاي هوشمند ميتوانند:

سمعک هوشمند می تواند صدای مرد و زن را از هم تشخیص دهد
سمعک هوشمند می تواند صدای دور را از نزدیک تشخیص دهد
سمعک هوشمند می تواند صدای جلو را از عقب تشخیص دهد
سمعک هوشمند می تواند صدای ساکت از شلوغ را تشخیص دهد
سمعک هوشمند می تواند صدای تلویزیون، تلفن و غیره را از هم تشخیص دهد

سمعک های هوشمند آنچنان كيفيت صدايشان بالا است كه عمده بيماران كم شنوا بيان مي كنند مثل جواني هايم صدا را مي شنوم. اين تكنولوژي بالاي سمعك سبب می شود رضایت و ديدگاه بیماران کم شنوا از سمعک افزايش يابد.

وقتي از سمعك هاي هوشمند استفاده مي كنيد استرس شما كمتر مي شود زيرا خود سمعك صداها را كم و زياد مي كند و برنامه مناسب را طبق محيط شنيداري تغيير مي دهد مثلا اگر شما در اتاق هستيد و وارد يك جاي شلوغ مي شويد سمعك برنامه را از محيط ساكت به محيط شلوغ تغيير مي دهد و باعث مي شود شما بتوانيد صدا را خوب بشنويد. سمعك هاي هوشمند دقيقا همان كار حلزون و عصب گوش را براي شما انجام مي دهند.

سمعك هاي هوشمند از تكنولوژي وايرلس و بلوتوث استفاده مي كنند كه اين امر سبب مي شود شما با تلفن همراه خود هركاري را كه دوست داريد بر روي سمعك انجام دهيد.

مثلا مي توانيد با تلفن همراه خود صدا را كم و زياد كنيد.  آهنگ گوش دهيد، برنامه ها را تغيير دهيد و حتي اگر سمعكتان گم شد آن را با GPS پيدا كنيد.

لازم به ذكر است سمعك هاي هوشمند محصول كشورهاي دانمارك، آْمان، آمريكا و سوئيس هستند.

آيا سمعك هوشمند مي تواند مشكلات شنيدن افراد كم شنوا را برطرف كند؟

سمعک ها بر اساس تکنولوژی به ۴ دسته تقسیم

سمعک های آنالوگ
سمعک های قابل برنامه ریزی
سمعک های دیجیتالی
سمعک های هوشمند
دو رده اول در حال حاضر تولید نمی شوند و کیفیت صدای این سمعک ها مطلوب نمی باشد. اما دو رده دیگر بسیار صدای واضح و صافی را برای بیماران کم شنوا فراهم می کنند.

سمعک های دیجیتالی و هوشمند قابلیت اتصال با بلوتوث و وایرلس را دارند و بیمار می تواند به راحتی صدای تلفن و تلویزیون را بشنود و می تواند از طریق تلفن همراه خود صدای سمعک را کم و زیاد و حتی برنامه ها را تغییر دهند.

از ویژگی های سمعک هوشمند، اندازه سمعک می باشد که در مقایسه با سایر تکنولوژی های بسیار کوچک است. سمعک های پشت گوشی و داخل گوشی با تکنولوژی هوشمند بسیار کوچک می باشد.

سمعک هوشمند رده بالا

انواع سمعک هوشمند :

انواع سمعک هوشمند از نظر تکنولوژی نسبت به سمعک دیجیتال برتری های بسیاری دارد.

از جمله اینکه در سمعک هوشمند به دلیل اینکه سمعک توانایی یادگیری و به زبان ساده تر توانایی تشخیص انواع صداها را دارد.

به طور مثال در محیط های پرسروصدا زمانی که فرد شروع به صحبت می کند در این حالت سمعک، صدای محیط را کاهش و صدای گفتاری را افزایش می دهد.

به این تکنولوژی سمعک، هوشمند یا به عبارتی سمعک smart گویند می توان آن را بهترین سمعک دنیا نامید.

این نوع سمعک ها همانند سمعک های دیجیتال دارای انواع سمعک می باشد اما به دلیل اینکه در سمعک های هوشمند دخالت فرد استفاده کننده از سمعک کاهش می یابد یعنی دیگر نیاز به تغییر برنامه، تغییر ولوم کنترل، دکمه تلفن نمی باشد و خود سمعک به صورت اتومات تمامی تغییرات را اعمال می کند.

سمعک های هوشمند توانایی کشف انواع صداها از قبیل

تشخیص صدای دور از نزدیک
تشخیص صدای گفتاری از غیر گفتاری
تشخیص صدا ها با شدت های مختلف
تشخیص صدای موسیقی از سایر صداها
به شکل زیر دقت کنید:

سمعک هوشمند

شکل بالا مثالی از وضعیت روزمره زندگی ما انسانها در جامعه پرسروصدا است.

حالا چه سمعکی می تواند از بین این همه صدا، صدای گفتاری مورد نظر را تشخیص دهد؟قوی ترین سمعک پشت گوشی دنیا

جواب سوال شما سمعک هوشمند است.

سمعک هوشمند تمام صداهارو تشخیص می دهد و بهترین صدا را برای شما انتخاب می کند.

سمعک هوشمند به صورت خودکار می تواند به تلفن هوشمند متصل گردد و در یک اتاق شلوغ، دریافت صدا را از طریق آن به انجام برساند.

بدین ترتیب که پس از اتصال به موبایل، مسیر دریافت صدا از سمت تلفن هوشمند شناسایی شده و در صورت نیاز، صدا مستقیما از میکروفون موبایل به سمعک ارسال می گردد.

انواع سمعک هوشمند به صورت زیر است:

سمعک هوشمند
سمعک هوشمند فوناک سمعک هوشمند ریسوند سمعک هوشمند ویدکس سمعک هوشمند زیمنس
سمعک هوشمند اتیکون سمعک هوشمند هانساتون سمعک هوشمند استارکی سمعک هوشمند بلتون
سمعک هوشمند یونیترون سمعک هوشمند اینترتون سمعک هوشمند برنافون

آيا سمعک فراهوشمند وجود دارد؟

خرید سمعک های هوشمند فوق پیشرفته

متاسفانه گاهی در تبلیغات با واژه هایی روبرو می شویم که هدف آنها گمراه کردن بیماران می باشد.

امروزه در سمعک از برترین تکنولوژی دنیا استفاده می شود اما این تکنولوژی به هیچ وجه در حد فراهوشمند نخواهد بود.

اگر به تبلیغات کمپانی های سازنده سمعک نگاهی داشته باشیم متوجه می شویم که برای سمعک های با تکنولوژی بالای خود از واژه SMART استفاده می کنند که این نوع سمعک ها بعبارتی هوشمند هستند نه فرا هوشمند.

سمعک هوشمند سمعکی است که قبلیت یادگیری دارد و می تواند با آنالیز محیط بیمار نوع صدای دریافتی اعم از

صدای مرد از زن
صدای دور از نزدیک
صدای گفتاری از سایر صداها
صدای تلویزیون
و بسیاری دیگر از جنبه های مختلف را که یک انسان به آن نیاز دارد تشخیص دهد.

به شکل زیر دقت کنید:

قیمت سمعک های هوشمند

همانطور که دیده می شود اگر فرد کم شنوا در شرایط زیر قرار گیرد سمعک چگونه می تواند تشخیص داد که این همه صدای مختلف از کجا آمده است؟؟ در این موارد سمعک های هوشمند براحتی می توانند صدای مطلوب مورد نظر را تشخیص دهند اما سمعک های رده پایین هرگز نمی توانند صداهای مختلف دریافتی را از یکدیگر تشخیص دهد.

به شکل زیر دقت کنید:

سمعک های هوشمند و دیجیتال جدید

سمعک هوشمند می تواند در این موارد صدای مطلوب گفتاری را از سایر صداها مثل بوق ماشین، صدای مکالمه تلفنی یک عابر، صدای موسیقی و غیره را از هم تشخیص دهد.

همچنین سمعك هاي هوشمند می تواند قابلیت یادگیری داشته باشد. در این سمعک ها صداهای ورودی آنالیز می شوند و در شرایطی که بیمار دوباره به آن محیط وارد شود می تواند به طور اتومات برنامه مطلوب برای آن محیط را تغییر دهد.

سمعک های هوشمند بالاترین کیفیت صدا برای بیمار فراهم می کند و سبب می شود رضایت مندی بیماران کم شنوا از سمعک چند برابر شود. همچنین سمعک های هوشمند چون به صورت اتومات صدا را تغییر می دهند سبب می شود بیماران برای مدیریت سمعک دچار چالش نشوند.

سمعک های هوشند در کشورهای آلمان، دانمارک، سوئیس و آمریکا ساخته می شوند و برندهای زیر جز بهترین سمعک های دنیا محسوب می شوند

سمعک دانمارکی: سمعک اتیکن، سمعک ریسوند، سمعک ویدکس، سمعک اینترتون

سمعک آلمانی؛ سمعک هانساتون، سمعک سیگنیا، سمعک ای ام، سمعک رکستون

سمعک سوئیسی: سمعک برنافن، سمعک فوناک

سمعک آمریکایی: سمعک بلتون، سمعک استارکی و سمعک یونیترون

در کلینیک شنوایی و سمعک نجوا سالانه بیش از 8000 بیمار کم شنوا ارزیابی می شود و خوشبختانه با کمک تمامی فوق تخصص های پزشکی بهترین و کامل ترین خدمات را به بیماران کم شنوا ارائه می کنیم.

در کلینیک شنوایی و سمعک نجوا، سمعک قسطی بدون بهره و با تخفیف مناسب تهیه نمایید.

سمعک فرا هوشمند

10 عاملي كه سبب مي شوند فرد كم شنوا حتما بايد از سمعك هوشمند ووايرلس دار استفاده كند؟

سمعک هاي ديجيتال هوشمند و وايرلس دار تمامي صداهاي گفتاري را حفظ مي کنند ازاينرو بيماران هيچ صدايي را از دست نمي دهند.
سمعک هاي ديجيتال هوشمند و وايرلس دار کمترين اعوجلج صدا را دارند ازاينرو بيماران صدا را کاملا طبيعي مي شنوند.
سمعک هاي ديجيتال هوشمند و وايرلس دار با بلوتوث و واي فاي کار ميکنند ازاينرو براحتي مي توانند با موبايل و تلفن همراه وصل شوند. بيماران در اين حالت مي توانند صداي سمعک خود را از طريق تلفن همراه کم و زياد کنند و حتي موسيقي گوش دهند و اگر سمعک شان را گم کردند با برنامه gps محل سمعک را پيدا کنند.
سمعک هاي ديجيتال هوشمند و وايرلس دار مي توانند صداي مرد از زن، صداي بچه از بزرگسال، صداي دور از نزديک، صداي تلفن، صداي تلويزيون، صداي موسيقي و بسياري ديگر از صداها را تشخيص دهند.
سمعک هاي ديجيتال هوشمند و وايرلس دار برنامه مهار وزوز گوش دارند. ازاينرو اگر گوش هاي شما صوت مي کشد براحتي وزوز گوش شما را مهار مي کند.
سمعک هاي سمعک هاي ديجيتال هوشمند و وايرلس دار به صورت اتومات برنامه ها را تغيير مي دهند. مثلا اگر شما در اتاق نشسته ايد و مي خواهيد با تلفن حرف بزنيد زماني که تلفن را نزديک گوش خود ببريد سمعک به صورت اتومات برنامه اوليه سمعک را به برنامه تلفن تغيير مي دهد. يا اگر شما در اتاق نشسته ايد و مي خواهيد برنامه تلويزيون نگاه کنيد زماني که تلويزيون را روشن کنيد سمعک به صورت اتومات برنامه اوليه سمعک را به برنامه تلويزيون تغيير مي دهد.
سمعک هاي ديجيتال هوشمند و وايرلس دار قابليت يادگيري دارند. مثلا اگر شما هر روز راس ساعت ۸ وارد محل کار خود شويد سمعک قبل از ورود شما به محل کار برنامه هاي کاهش سر وصداي اضافي و مزاحم و برنامه هاي تقويت گفتار را فعال مي کند.
سمعک هاي ديجيتال هوشمند و وايرلس دار برنامه محافظت از گوش دارند. اگر صداهاي مزاحم و بلند به گوش شما برسد بلافاصله سيستم محافظتي آن فعال مي شود و سبب مي شود شنوايي شما بدتر نشود.
سمعک هاي ديجيتال هوشمند و وايرلس دار حافظه دار هستند و ميتوانند تمامي جزئيات صداهايي که شما مي شنويد را نگهداري کنند. ازاينرو با هر بار مراجعه به متخصص شنوايي شناسي شما مي توانيد از ميزان استفاده روزنانه خود از سمعک مطلع شويدو
سمعک هاي ديجيتال هوشمند و وايرلس دار در انواع مدل هاي سمعک داخل گوشي، سمعک کاملا نامرئي، سمعک پشت گوشي و سمعک ريک موجود است. سمعک هاي مخصوص کودکاننيز دارد.
قيمت سمعک هاي هوشمند
تنها معايب سمعک هاي ديجيتال هوشمند و وايرلس دار قيمت بالاي آنها است که اين قيمت بالا به علت تکنولوژي بالاي آنها است. به طور معمول قيمت اين سمعک هاي از ۴ الي ۲۰ ميليون مي باشد.

قیمت سمعک های هوشمند

جواب سوال زیر را می خواهیم با مثالی ساده توضیح دهیم.

برای نمونه در ماشین ۲۰۶ تولید سال ۱۳۹۵ ما دو تیپ ۲ و ۵ داریم که تیپ ۵ آن آپشن های بیشتری نسبت به تیپ ۲ دارد

ازاینرو این مثال هم در سمعک ها صدق می کند

برای مثال همین مدل لینکس خود به لینکس ۵، لینکس ۷ و لینکس ۹ تقسیم می شود

که هرچه مدل بالاتر رود تعداد کانال سمعک، قدرت کاهش نویز و سر و صدای محیط و وضوح صدای آن بیشتر می شود.

البته لازم به ذکر است هرچه قیمت سمعک بالاتر رود به منزله بهتر بودن سمعک نیست.

تعداد کانال سمعک که بشدت بر قیمت سمعک تاثیر گذار است طبق نوار گوش تعیین می شود.

هرچه نوار گوش بیمار نوسانی باشد تعداد کانال بیشتری لازم است.

طبق مطالعات انجام شده در سراسر دنیا تعداد کانال بیشتر از ۸ الی ۱۰ کانال اصلا بر کیفیت صدا و درک گفتار اثری ندارد.

قیمت سمعک های هوشمند بر چه اساسی تعیین میشود؟

آیا قیمت تمام سمعک ها برابر است؟

جواب این سوال را با مثالی ساده برای شما توضیح می دهم.

مثلا اگر شما بخواهید ماشینی بخرید بسته به مدل ماشین و تیپ آن قیمت ها متغییر است.

همین حالت هم در سمعک صدق می کند.

سمعک های هوشمند انواع مختلفی دارند که در انها تکنولوژی های متفاوتی تعریف و تعبیه شده است.

این تکنولوژی ها همگی برای بهبود کیفیت صدای دریافتی توسط کاربر سمعک و نیز افزایش راحتی استفاده از آنهاست.

براساس این تکنولوژی ها قیمت سمعک های هوشمند متفاوت می گردد.

برای نمونه سمعک لینکس مدل ۲۰۱۸ نسبت به مدل ۲۰۱۷ آن گران تر است و علت آن تکنولوژی بالاتر سمعک های مدل ۲۰۱۸ است.

همچنین گاهی بیماران گرامی بیان می کنند مثلا سمعک لینکس مدل ۲۰۱۷ چرا چندقیمت مختلف دارد.

سمعک های هوشمند نوین

قوي ترين سمعک هاي هوشمند دنيا
همواره افرادي که افت شنوايي شديد تا عميق دارند بدنبال سمعک هاي بسيار قوي هستند. زيرا اين افراد بلندي صداي کمي دريافت مي کنند و بلندي صدا خود يکي از ويژگي هاي مهم در درک صداي گفتاري است.

سمعک هاي قوي بسيار محبوب هستند و افرادي که شنوايي باقي مانده آنها زياد نيست بايد از اين سمعک ها استفاده کنند. اين سمعک ها از لحاظ تکنولوژي و برنامه ها کاملا شبيه سمعک هاي ديگر هستند و تنها تفاوت آنها در سايز آنها است.

انواع سمعک هوشمند :
انواع سمعک هوشمند از نظر تکنولوژی نسبت به سمعک دیجیتال برتری های بسیاری دارد.

از جمله اینکه در سمعک هوشمند به دلیل اینکه سمعک توانایی یادگیری و به زبان ساده تر توانایی تشخیص انواع صداها را دارد.

به طور مثال در محیط های پرسروصدا زمانی که فرد شروع به صحبت می کند در این حالت سمعک، صدای محیط را کاهش و صدای گفتاری را افزایش می دهد.

به این تکنولوژی سمعک، هوشمند یا به عبارتی سمعک smart گویند می توان آن را بهترین سمعک دنیا نامید.

این نوع سمعک ها همانند سمعک های دیجیتال دارای انواع سمعک می باشد اما به دلیل اینکه در سمعک های هوشمند دخالت فرد استفاده کننده از سمعک کاهش می یابد یعنی دیگر نیاز به تغییر برنامه، تغییر ولوم کنترل، دکمه تلفن نمی باشد و خود سمعک به صورت اتومات تمامی تغییرات را اعمال می کند.

سمعک های هوشمند توانایی کشف انواع صداها از قبیل

تشخیص صدای دور از نزدیک
تشخیص صدای گفتاری از غیر گفتاری
تشخیص صدا ها با شدت های مختلف
تشخیص صدای موسیقی از سایر صداها
به شکل زیر دقت کنید:

سمعک هوشمند و پرقدرت

شکل بالا مثالی از وضعیت روزمره زندگی ما انسانها در جامعه پرسروصدا است.

حالا چه سمعکی می تواند از بین این همه صدا، صدای گفتاری مورد نظر را تشخیص دهد؟

جواب سوال شما سمعک هوشمند است.

انواع سمعک هوشمند

سمعک هوشمند تمام صداهارو تشخیص می دهد و بهترین صدا را برای شما انتخاب می کند.

سمعک هوشمند به صورت خودکار می تواند به تلفن هوشمند متصل گردد و در یک اتاق شلوغ، دریافت صدا را از طریق آن به انجام برساند.

بدین ترتیب که پس از اتصال به موبایل، مسیر دریافت صدا از سمت تلفن هوشمند شناسایی شده و در صورت نیاز، صدا مستقیما از میکروفون موبایل به سمعک ارسال می گردد.

انواع سمعک هوشمند به صورت زیر است:

سمعک فوناک سمعک ریسوند سمعک ویدکس سمعک زیمنس
سمعک اتیکون سمعک هانساتون سمعک استارکی سمعک بلتون
سمعک یونیترون سمعک اینترتون سمعک برنافون سمعك سونيك

سمعک هوشمند لازم است ویژگی های زیر را داشته باشد:

سمعک هوشمندمی تواند صدای مرد و زن را از هم تشخیص دهد
سمعک هوشمندمی تواند صدای دور را از نزدیک تشخیص دهد
سمعک هوشمندمی تواند صدای جلو را از عقب تشخیص دهد
سمعک هوشمندمی تواند صدای ساکت از شلوغ را تشخیص دهد
سمعک هوشمندمی تواند صدای تلویزیون، تلفن و غیره را از هم تشخیص دهد.

سمعک های هوشمند بالاترین کیفیت صدا برای بیمار فراهم می کند و سبب می شود رضایت مندی بیماران کم شنوا از سمعک چند برابر شود. همچنین سمعک های هوشمند چون به صورت اتومات صدا را تغییر می دهند سبب می شود بیماران برای مدیریت سمعک دچار چالش نشوند.

سمعک های هوشند در کشورهای آلمان، دانمارک، سوئیس و آمریکا ساخته می شوند و برندهای زیر جز بهترین سمعک های دنیا محسوب می شوند

سمعک دانمارکی: سمعک اتیکن، سمعک ریسوند، سمعک ویدکس، سمعک اینترتون

سمعک آلمانی؛ سمعک هانساتون، سمعک سیگنیا، سمعک ای ام، سمعک رکستون

سمعک سوئیسی: سمعک برنافن، سمعک فوناک

سمعک آمریکایی: سمعک بلتون، سمعک استارکی و سمعک یونیترون و سمعك سونيك

سمعک هوشمند پشت گوشی

آيا سمعک هاي پرقدرت فقط در نوع پشت گوشي موجود است؟
خير. در حال حاضر سمعک هاي داخل گوشي پر قدرت با قدرت ۷۰ دسي بل هم موجود است و در اکثر برندها موجود است. قدرت سمعک هاي پشت گوشي بين ۸۱ الي ۸۳ دسي بل است. گاهي بيماران به کلينيک مراجعه مي کنند و بيان مي کنند سمعک من قدرتش ۸۱ دسي بل است شنيده ام قدرت ۸۳ دسي بل هم وارد بازار شده است. جواب من به اين عزيزان اين است که ۱ الي ۲ دسي بل قدرت بيشتر تفاوت خيلي محسوسي ايجاد نمي کند.

در کلینیک شنوایی و سمعک نجوا سالانه بیش از ۸۰۰۰ بیمار کم شنوا ارزیابی می شود و خوشبختانه با کمک تمامی فوق تخصص های پزشکی بهترین و کامل ترین خدمات را به بیماران کم شنوا ارائه می کنیم.

, , ,
نوشتهٔ پیشین
انواع سمعک از نظر شکل و نحوه قرارگرفتن در گوش
نوشتهٔ بعدی
سمعک های وایرلس دار

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست