درمان های وزوز گوش

موفق ترین درمان های وزوز گوش

 

وزوز گوش:اگر از وزوز رنج می برید و به دنبال یک درمان موثر هستید ،خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم. در این مقاله به موفق ترین روش های درمانی وزوز می پردازیم.

سمعک:

وزوزکردن گوش اگر به شدت جدی نباشد منجر به کمبود خواب ، افزایش استرس یا متاثر کردن وضعیت روانی می شود اما اگر جدی باشد، وزوز می تواند بطور جدی ناتوان کننده باشد. به همین دلیل است که برخی افراد اقدامات متفاوتی را برای خنثی کردن وزوز کردن گوش شان انجام می دهند – یکی از این روشها سمعک هایی هستند که می توانند جلوی وزوز یا هر صدای دیگر را بگیرند. سمعک ها اغلب برای بیمارانی که دچار کم شنوایی با وزوز همراه هستند، توسط متخصصین شنوایی تجویز می شود.

کاهش شنوایی یک عامل متداول در زمینه وزوز گوش است ، اگرچه برخی از افراد با شنوایی طبیعی نیز ممکن است وزوز گوش را تجربه کنند. از دست دادن شنوایی اغلب یک روند غیر قابل توجه و تدریجی است و بسیاری از افراد وقتی به آنها گفته می شود که دچار کم شنوایی هستند تعجب می کنند. بسیار معمول است که افراد به اشتباه تصور کنند که این عمل وزوز یا هوهو کردن گوش است نه کاهش شنوایی که باعث مشکلات شنوایی می شود.

برای بسیاری از افراد، وزوز ممکن است مربوط به کمبود صدا باشد، به عنوان مثال کم شنوایی. هدف از استفاده سمعک ها اصلاح هرگونه کم شنوایی با این احتمال است که ممکن است این امر به کاهش وزوز کردن گوش کمک کند. سمعک ها باید در تمام ساعات بیدار شدن خود پوشیده شوند تا بیشترین سود را ببرید.

هنگام پوشیدن سمعک، گوش و مغز توسط صداها و مکالمات محیطی طبیعی تر تحریک می شوند.حتی هنگامی که در یک اتاق ساکت هستید، سمعک صدای صداهای محیطی را جمع می کند – مانند خنک کننده تهویه هوا.

این صداهای محیطی طبیعی یک اثر “پوشانندگی” برای وزوز گوش فراهم می کند. سمعک اجازه می دهد تا شنونده آنچه را که قرار است بشنوند، بشنود و به “پوشاندن” وزوز کمک می کند.

برخی مطالعات تأثیر سمعک را بر زندگی روزمره برای بیمار وزوز مثلاً بررسی کرده اند. چگونه یک سمعک ممکن است به کاهش وزوز گوش و بهبود کیفیت زندگی کمک کند. مطالعات دیگر به شدت نشان می دهد كه برای تعداد قابل توجهی از افراد ، سمعك ها اثر وزوز را كاهش می دهند. نشان داده شده است که سمعکهای دو طرفه (از هر گوش) یکی از استفاده از تنها یک کمک مفید است.

از زمان معرفی سمعک های دیجیتالی ، می توان دقت بیشتری در مورد سمعک ها برای فرد داشت و این باعث افزایش اثر مفید سمعک ها برای وزوز گوش می شود.

برخی از تولید کنندگان سمعک را همراه با ژنراتور صدا تولید می کنند. این علاوه بر تقویت صداها ، صداهای سطح فوق العاده ای را نیز در اختیار شما قرار می دهد تا سعی کنید به روند عادت (عادت به صدای گوش) کمک کنید.

معمولاً فقط چند هفته طول می کشد تا با سمعک ها سازگار شوید و مجدداً به سطح عادی صدا عادت کنید. پس از پایان این دوره از تنظیم ، پوشیدن سمعک بسیار طبیعی می شود. بسیاری از افراد پس از رفع کم شنوایی خود از وزوز کردن گوش خود آگاه تر می شوند و از صداهای اطراف خود آگاه تر می شوند.

در حالی که برخی از مداخلات موجود در حال حاضر در بهبود کیفیت زندگی و کاهش پریشانی روانی ناشی از وزوز گوش مؤثر هستند، اما روی بلندی صدای وزوز کمترین تأثیر را نشان می دهند.

مداخلات روانشناختی:

این نوعی مشاوره است که به فرد کمک می کند تا واکنش خود را به وزوز گوش اصلاح کند. در صورت ترکیب با سایر روش های درمانی مانند ماسک زدن یا دارو بهتر عمل می کند.

اغلب به عنوان مؤثرترین روشهای درمان کنونی وزوز گوش ذکر می شوند. با این حال ، این روش بیشتر به منظور کاهش اضطراب ناشی از وزوز است و همچنین در بهبود کیفیت زندگی و کاهش افسردگی ناشی از وزوز مؤثر است. اما این روش هیچ اثری بر بلندی وزوز ندارد.

TRT:

TRT به توانایی طبیعی مغز در عادت کردن به سیگنال، فیلتر کردن صدای وزوز در سطح ناخودآگاه بستگی دارد تا به درک آگاهانه نرسد. عادت نیاز به تلاش آگاهانه ای ندارد. افراد اغلب صداهای مثل تهویه هوا، فن های رایانه، یخچال و فریزر و باران ملایم را نمی شنوند. آنچه مشترک هستند این است که هیچ اهمیتی ندارند، بنابراین آن ها به عنوان “بلند” درک نمی شوند. بنابراین، مغز می تواند آنها را از بین ببرد.

TRT دو بخش دارد: فرد مبتلا به وزوز گوش در هر کجا که می رود ، منبع خنثی صدا را همراه دارد، از جمله پوشیدن ژنراتور صدا در گوش. فرد مبتلا به وزوز مشاوره را نیز دریافت می کند. این شکل از درمان وزوز گوش 12 تا 24 ماه طول می کشد و موفقیت آن بستگی زیادی به تجربه متخصص دارد.

درمان هاي وزوز یا صداهای ایجاد شده در گوش:

مداخلات دارویی
هیچ دارویی که به طور خاص برای درمان وزوز کردن گوش توصیه می شود، وجود ندارد.

داروهایی مثل جينكوبيلوبا ، نیاسین ، دارو های ضد افسردگی و گاباپانتین

کم شنوایی مهم ترین عامل ایجاد کننده وزوز است و امروزه دانشمندان متوجه شدند که کم شنوایی باعث یک واکنش خود ایمنی در مسیر شنوایی می شود که باعث پاسخ التهابی در عصب می شود.

درمان این التهاب عصبی می تواند در درمان وزوز نیز موثر باشد.

مداخلات مبتنی بر صدا (صدا درمانی)
تحریک مغناطیسی
تحریک الکتریکی
فیزیوتراپی دستی
درمان آرامش بخش
درمان های مکمل و جایگزین(CAM)
مداخلات خودیاری و مداخلات پیچیده
طب سوزنی

تشخیص بهترین درمان ممکن برای وزوز را باید به متخصص بسپارید.

, , ,
نوشتهٔ پیشین
سمعک قابل شارژ

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست